Chokladtryffel

Till julen hör så klart julgodis - min egna favorit (hmm har nog mer än en favorit) är chokladtryffel.

Tryffel är inte bara enkel att göra utan smakar helt ljuvligt också. I år tänkte jag testa att göra dem med lite annan smaksättnign än vanligt. Mitt huvud klurar ständigt på olika sätt att förändra och utveckla olika produkter och den nya grädden från Arla med smak av jordgubb står i min kyl och då det är grädde i chokladtryffeln borde den väl ge lagom med smak? Finns bara ett sätt att få reda på svaret - Testa!

Sagt och gjort...


ca 20 -25 tryfflar

200g mörk choklad
2,5 dl smaksatt vispgrädde
25g smör
1-2 tsk balsamico

Smät smöret och värm det med grädden (inte koka!)
Hacka chokladen och lägg i en bunke
Häll den varma gräddblandningen och balsamicon över chokladen och rör slät

Låt stå kallt över natten och rulla därefter till runda kulor 


Resultatet - Mums!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0