Chicken BLT...

För många år sedan, ja närmare en livstid sedan (det är i alla fall så det känns när man tänker tillbaka) bodde och jobbade jag i London. Det är en av de bästa och mest underbara erfarenheter jag har skaffat mig genom mitt liv (hmm låter återigen som om jag vore hur gammal som helst!!!!)

Hur som helst, England är ju inte världsberömda för deras matlagning (bortsett från kockgenier som Jamie Oliver och så) men något som jag kom att älska när jag bodde där var deras BLT sandwich.  Nu kommer det återigen låta som om jag är hur gammal som helst, men det fanns liksom inte den smörgåskulturen i Sverige på den tiden, här kunde du på sin höjd få en fralla med ost och skinka.
Medans du London kunde köpa smörgåsar i alla möjliga smaker i var och varannan butik och favoriten blev snabbt Chicken BLT, dvs kyckling, bacon, sallad och tomat. (nu kan man däremot hitta de flesta smarriga smörgåsar i Sverige )

Under en av sommarens soliga och sköna grillkvällar gjorde vi våra egna chicken BLT i lite större format. Fortfarande lika gott, kanske tom godare =)

Vill du göra din egen Chicken BLT gör du så här:

Kycklingfilé (delad på mitten för få den tunnare och lättare att grilla)
Bacon
Tomat
Sallad
lite ost (baby bel är enkelt att och god att använda
Lite dessing, den här är gord på creme fraish och dijon senap ca 1,5 tsk till 1 dl creme fraish) + salt och peppar
Gott bröd

Grilla kycklingen, bacon och brödet, dessa efter tycke och smak och mumsa i dig tillsammans med ett glas vin.






 


Kommentarer
Postat av: Emmelie Johansson

Den här sandwichen påminner mig om när jag bodde i USA : )

2011-08-10 @ 20:56:58
URL: http://sweetfactory.blogg.se/
Postat av: Helena

Brukar läsa din blogg men är lite dålig på att kommentera så ville mest säga Hej :)

2011-08-11 @ 09:05:04
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Emmelie Johansson

Hej igen. Jag har svarat i min blogg om var jag köpte glassbägarna om du vill kolla : )

2011-08-11 @ 19:31:40
URL: http://sweetfactory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0