En superduper god ostbricka...

Jag älskar ost i alla dess former och smaker. Tyvärr delar inte min kärlek denna besatthet till ostar, jag får på sin höjd honom att äta en bit ost på smörgåsen=)

Detta är så klart inte ett problem men det är bara inte lika kul att köpa hem massor av goda ostar för att sätta i sig alla själv. Då är det tur att man har vänner som gillar ost lika mycket. I går hade jag och bästa vännen G en mysig afton, vi åt ostar, drack vin och plöjde säsong 2 av Lipstick Jungle.   

Kan det bättre bli? jag passade då även på att göra Potatisflarn med chevre ett recept som Leila bjuder på i sommarens Frankrike resa. Och det är bara så gott. Testade detta även förra veckan men fick inte till smörden lika bra då som nu. Kan varmt rekomendera detta recept, Ljuvligt gott!!!  

Jag har även noterat en utmaning om att baka Annkis svärmor Gittans äpplekaka, vilkat jag självklart skall göra, har bara två stora bakprojekt att fixa denna veckan först, tårta nummer ett står redan i ugnen, men återkommer med recept och bilder snarast. Nu skall det bakas lite, svampplockas och fyndas lite=) Ha en fortsatt trevlig söndag!




Kommentarer
Postat av: Ann-Christin

Jag kan komma och äta ost med dig varje dag om du vill :)



Kul att du vill testa kakan, den är superenkel och jättegod! Kan varieras i en oändlighet men jag gav dig originalreceptet.



Kram

2011-08-14 @ 10:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0