Auktionsfynd till köket

Jag gillar auktioner, till skilland från loppisar så ger auktioner en lite annorlunda upplevelse. Första gången man besöker en kan man lätt bli lite chokad över att vissa saker går väldigt dyrt medans andra blir gratis. Och även om man inte ens vill handla är det ett nöje, ett riktigt skådespel! Att lyssna på en bra auktionsförättare är bättre än den bästa monolog!

Jag är uppväxt med att springa på auktioner och föredrar det framför loppisar. Spänningen när du budar mot någon, när du lägger ett skambud, eller lyckan över att kunna ropa in just det du har spanat på kan bara beskrivas som lycka.
Till skilland från loppisar så brukar det finnas lite mer exklusiva saker (självklart kan dessa dyka upp på en loppis oxå - men troligen inte lika ofta. Och genom ett flitigt auktionsbesökande lär man sig snabbt vad som är värdefullt och inte och kan då lättare göra fynd på loppisar om man så vill.

I mitt kök finns ett antal olika auktionsfynd och efter helgen har köket fått tillökning av denna lilla söta skål på fot! Är mkt nöjd!




Kommentarer
Postat av: Ancci

Jag är också en riktig aktionsjunkie! Tyvärr är det inte lika vanligt här uppe...



Många kramar!

2011-02-08 @ 07:27:02
Postat av: I mitt stora kök

Så synd, du får passa på när du är på besök neröver =)



Kram

2011-02-08 @ 11:25:27
URL: http://imittstorakok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0