Vardagsinsperation i butiken


Som så säkert för många andra, tryter ofta fantasin när man kommer från jobbet. Att man oftas då är så där superhungrig hjälper inte. Jag som pendlar närmare en timme från jobbet kommer ofta hem sent, åker direkt till mat affären och handlar något som kan passa till middag. (Jag vet att det är så mkt mer praktiskt att veckohandla och skriva matmenyer ect men jag vet aldrig från dag till dag när jag kommer hem - om jag kommer hem eller om det dyker upp något anant spännande, så här imporviseras det vilt. Det kanske blir ändring på det längre fram i vår när det blir lite mer stabilt med boende (och inte bor på två adresser med många mil emellan) och lite mindre på jobbet)

Ojojoj, lång utläggning, poängen var i alla fall att bli inspirerad i mataffärerna. Något som tyvärr många matbutiker är riktigt dåliga på, men vissa är så klart bättre än andra. Efter att ha varit minitiöst trogen en kedja tidigare handlar jag nu hej vilt i den affär som passar för dagen. Och i veckan fann jag ett sådant insperationstips på ica (som var närmaste butiken för dagen) som bara klickade. Gick och kikade och hopades på insperation och där var den - ett recept som bara ropade och sa: Ta mig!

Håll till godo - Paprika och svamp kyckling (lite modifieringar från orginalet - men det hör väl till?)

ca 4 kycklingfiler
1 paprika (färg efter tycke och smak)
ca 200g champinjoner
ca 2,5dl grädde
vitlök 1-2 klyftor
1,5 msk balsamico
2,5 dl kycklingvätska (av tärning eller fond)
färsk basilika
Kryddor - salt och peppar, ev lite samba olek
smör

Strimla kycklingfilerna och stek tillsammans med hackad/pressad vitlök, krydda.
Tillsätt champinjoner delade i kvartar och strimlad paprika.
Tillsätt grädde och balsamico, tillsätt sedan buljong och hackad basilika.

Servera med ris och grönsallad.

Gott och lätt och dessutom perfekt i matlådan!





Kommentarer
Postat av: Cina

Vilken fin blogg du har Anna! Massa med härliga recept. Kram Cina

2011-01-12 @ 22:13:28
URL: http://cinans.blogg.se/
Postat av: I Mitt Stora Kök

Tack Cina!!! Kram

2011-01-13 @ 07:59:48
URL: http://imittstorakok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0