Jubileums cider


Fick här om dagen syn på denna nya cider när jag var inne i mataffären.
Den hamnade självklart i min korg och igår passade jag på att provsmaka den.

Herrjunga cider firar i år 100 års jubileum och det firar de med att släppa 4 jubileumssmaker, en för varje kvartal.  Den första smaken är en lättcider med päronsmak smaksatt med 0,7% ros. En spännade smak i min mening, den smakade inte päron och den smakade inte heller något som jag tidigare smakat och det i posstitiv bemärkning, den var mild och söt men ändå inte för söt...

Det bästa med den måste nog ändå sägas är att den stödjer WaterAid's projekt "Ringar på vattnet" och för varje såld flaska skänker de 33 öre.


Bild lånad från Herrljungacider.se


Så gör något smart, kombinera ditt behov av att servera en god dryck till helgens kommande middag med att stödja WaterAid.

Jag väntar själv med späning på nästa smak!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0