En tjuvstart på julen

En vecka förtidigt tjuvtartade jag igår julen. Genom en annordnad julscrapp satt vi ett gäng och scrappade våra julkort, totalt hann jag få klart hela 25 (!!!!!) st. Känns skönt att veta att jag inte börjar dagen innan de skall vara klara i år =)

Ni får se en liten tjuvkik på en av de olika temakorten - Totalt blir det 3 teman med ca 15 kort i varje serie =)



Med till julscrappen hade jag oxå denna härliga saffranskaka - perfekt för att komma i julstämning.







3 ägg
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocer
0,5 g saffran (1 påse)
50 g smör
1 dl mjölk
3 1/2 dl mjöl
2 tsk bskpulver
1 nypa salt
1 msk ljus rom (tex. Capten morgan)

Sätt på ugnen på175 grader
Vispa ägg, socker och vaniljsocker pösigt och vitt
Smält smöret och rör i mjölk och saffran, blanda i äggsmeten
Blanda i övrigt torra ingridienser
Häll i romen

Fyll formarna och grädda i ugn ca 15-20 minuter, låt svalna och sikta florsocker över som snö  

 


Kommentarer
Postat av: L O U I S E

Åh, så sötsugen man blir när man läser din blogg! ^^

2011-11-22 @ 17:17:29
URL: http://louisetennis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0