En pannkaksfrukost

Idag hade jag en lååång underbar sovmorgon. Under mornandet (den stunden man ligger kvar i sängen fast man är vaken och slö tittar på tv, surfar på mobilen och uppdaterar sig om världen utanför) blev jag inspirerade av underbara Doris fb-inlägg om pannkakor till frukost, jag var bara tvungen att ta efter. 

Så till frukost åt vi dessa underbara amerikanska pannkakor

Amerikanska pannkakor

2 dl vaniljyoghurt
2 ägg
2 tsk bakpulver
2 dl mjöl
1 tsk vaniljsocker

smör

Vispa först yoghurten tillsammans med äggen, tillsätt sedan bakpulver, mjöl och vaniljsocker. Klicka ut och stek på medelhög värme.

Servera med sirap, och färska bär!

En underbar start på morgonen...




Kommentarer
Postat av: Anci

Ser mycket gott ut! Jag är även imponerad över att du bara kan plocka fram alla ingredienser till det du blir sugen på ur kylen. Har ni en magisk kyl?



Kram!

2011-10-08 @ 15:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0