En ryggbiffspasta

Idag var det dags för en viktig sak, att ge blod. Att vara blodgivare är som jag tidigare skrivit något som är viktigt för mig. Så är ni inte blodgivare och har möjlighet tycker jag absolut att ni skall göra det. Det kostar dig ingenting mer än en halvtimme av er tid.

Lite lagom trött efter blodgivningen (eller så var det allmän trötthet efter arbetsdagen =) ansåg jag mig behöva en riktigt mastig pastarätt till middag.

Av ett litet taberas ikylen skapades denna ryggbiffspasta toppad med fetaost.

Ryggbiffspasta

Strimlad ryggbiff
smör
salt och peppar
1-2 msk kalvfond
2,5 dl matlagningsgrädde
1/2 burk creme fraishe
mjöl
1 röd paprika
1 scharlottenlök
 pasta
festaost i bit

Koka pasta, strimla löken och fräs upp den i smör, strimla den rumsvarma ryggbiffen och lägg i lökpannan. Skrä paprikan i mindre bitar och låt stekas mjuka med de övriga. Salta och peppra. Häll över fonen och tillsätt sedan grädden och cremefraishen. Red med lite mjöl till lagom tjocklek. 

Blanda ihop med pasta och servera med lite fetaost i bit som smulas över.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0