Köttfärsrulltårta...

Det slutar visst inte regna ute, vilket känns mysigt och skönt just nu. Tankarna ockuperas av annat och ledig tid fylls av planeringar så det blir enkla middagar. Idag kände jag för att återuppliva en gammal barndoms klassiker, iallafall tror jag att det är det, har ett svagt minne av att det kanske istället är en Jugoslavisk speciallitet jag blivit bjuden på någon gång. Minns inte riktigt...

Hur som helst maträtten får mig lite att tänka på ett vänner avsnitt där Joey äter en tårta med lite av varje, kötfärs=gott, grädde=gott, tårta=gott =) Minns ni?

Detta är inte riktigt lika illa utan det är en ungspannkaka som bildar själva rulltårtan medans köttfärsen utgör fyllningen. Som crepes fast större =)

Recept behövs knappast utan gör en ugnspannkaka, stek nötfärs och krydda. Bred köttfärsen, tillsammans med lite riven ost  på pannkakan, rulla ihop och gratinera i ugnen igen med lite riven ost ovanpå.


Kommentarer
Postat av: Ancci

Åh! Denna minns jag också från alla kalas när jag var liten. Åt den för första gången första gången Fångarna på Fortet sändes på TV4. Ahhh vilka minnen :) Den var jättegod då och med all säkerhet jättegod nu!

2011-09-06 @ 21:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0