När vitt inte är vitt utan tusen olika nyanser...

Egentligen vet jag redan att det finns tusentals olika vita nyanser av vitt, men att det skall vara så svårt att välja??? Det som vid första anblicken ser vitt ut, är plötsligt grönt, rosa, gult, grått eller blått.

Inför omålning av några väggar skulle vi välja en vit färg som passade mot den grymt coola tapenten vi köpt och tänkt skall lyfta den öppna planlösningen mellan matsalen/kök och loungen.... Men vad som var vitskimmer på tapeten blev silver och det som tidigare var ljust äggskalsfärgade köksluckor blev gult. Och medans färgproverna heter fina saker som krita, fjäder, snö, och älva är jag på gränsen till nervsammanbrott...

Ångest!!!!!

Efter att tillbringat timmar med att tända och släka ljuset och jämföra färgen i oilka ljussättnignar, hålla mot köksluckorna, hålla mot tapenten ge upp och sedan försöka på nytt tror jag vi har hittat en vinnare... Tror vill säga, idag skall det målas så imorogn får vi se hur det fungerade...

Imorgon hoppas jag kunna fota lite i dagsljus så ni får se något av huset.

Trevlig fredag på er, här skall det målas och drickas vin!

 



Kommentarer
Postat av: Kikan

Vi tog med en bit av tapeten till färgaffären så bröt de den rätta nyansen för vår fondvägg. Ett litet tips, så slipper ni bli galna :) Om det nu finns en vit nyans i er tapet vill säga. Kram Kikan

2012-02-03 @ 21:53:01
URL: http://hemmahoskikan.se
Postat av: Ann-Christin

Vill se tapeten!

2012-02-12 @ 16:45:41
URL: http://berndtssonlundstrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0