En parmesanpanerad kycklingfilé

Parmesan är otroligt gott tycker jag. Därför är detta en av middagsfavoriterna, och varje gång jag gör den inser att jag gör den allt för sällan...

Parmesanpanerad kycklingfilé med vildris och tomatsås 4 personer

4 Kycklingfiler skurna längsmed för att bli tunnare (alltså 8 st halvor
2 ägg  
1 dl ströbröd
2 dl färskriven parmesan

vildris + tomatsås

vispa ägg lätt och rör i ströbrödet, riv parmesanen. Doppa kycklingfiléen i äggblandningen och sedan i parmesanen och låt vila. Stek på medelhög värme. Servera med vildris och en god tomatsås. Sist hade jag en färdig hemma som jag bara kryddade upp med lite kryddor.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0