Amerikanska pannkakor

När man har sovmorgon kan man unna sig en sen och lyxig frukost.

Sambon önskade sig pannkakor och valet föll på det enkla receptet på amerikanska pannkakor ur boken sommar med systrarna von sydow. Jag har tidigare gjort mina amerikanska pannkakor på vaniljyoghurt vilket jag fortfarande tycker är godast, men då det inte alltid finns i kylskåpet är detta receptet ett bra alternativ.

1 ägg
3 dlmjöl
50 smör
3 dl mjölk
3,5 tsk bakpulver
1 tsk salt
1 msk socker
+ smör

Smält smöret och vispa ihop med ägget och mjölken. Rör ihop de torra ingredienserna. Sika ner mjölkblandningen i äggblandningen. Låt gärna smeten vila en stund, har testat att steka direkt men även att låta den vila i kylskåp ca 15 minuter. Får den vila blir pannkakorna lite mer fluffiga. Stek på medelhög värme ca 1-2 min på varje sida.

Glad nationaldag på er!!!






Kommentarer
Postat av: Ann-Christin

Din sambo är en lyckost! Min uttrycker också det han vill ha, men då får han laga det själv... ;)



Kan man få receptet på pannkokaorna med vaniljyoughurt också? Lät gott!



Kram min finaste!

2012-06-06 @ 15:24:05
URL: http://moodboardbyann.devote.se/
Postat av: I mitt stora kök

Hahaha... =) Receptet på pannkakorna med vaniljyoghurt finns på länken =) Kram

2012-06-06 @ 23:14:52
URL: http://imittstorakok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0