Macarons

Jag har varit väldigt kluven till fenomenet macarons. Jag har smakat ett antal, både hembakta och köpta, jag har även testat att göra dem själv och även om de reste sig och blev fina i både form och koncistens så var min enda reaktion: sött, på tok för sött!

Nu när jag tillbringade helgen i Stockhom gav jag det ett sista försök. Jag uppsökte macaronernas moder i Sverige, den franska butiken Ladurée som är berömda för sina underbara macaroner.

Då de är ganska dyra, och jag var väldigt osäker på om jag skulle tycka om dem, så vi köpte med två stycken, en citron och en caramel Vi slog oss ner i en park och smakade av dessa bakverk.

Och ja, de var de godaste macaroner jag hittills ätit, inte så söta som andra men kanske lite för söta för min smak ändå. Men jag skall nog ge det ett försök till hemma. Med den syrliga citronen blev det ganska bra...

Så om ni har möjlighet, smaka dessa bakverk på rätt ställe =)

.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0