Midsommarfirande..

 
Det har inte blivit så mycket inlägg det senaste, anlednignen är den enkla - förkylning. Jag har tillbringat så gott som all min lediga tid till att sova. Sova, jobba, sova, vakna en timme och se på kvällstv sedan sova igen...

Midsommar firades alltså stillsammt hemma i trädgården, och från en halv fem så låg jag i soffan snörvlandes under en filt... Kanske inte det roligste, men det var ganska så mysigt.

Ger er en liten bild så länge så återkommer jag när jag är lite friskare med receptet på den underbart goda jordgubbs och kolatårtan vi mumsade på =)
Hoppas ni alla har haft en underbar midsommar och förhoppningsvis lite friskare än jag!
 

Midsommarbordet är dukat - var? Ute, till ett lätt smattrande regn på taket.

 
 
Sambon gillade årets sillsmak med fläderblom och citron, och försökte intala mig att de var suuupergod, men jag var lite mer skeptsik...
 
  
Och äter man inte sill, är det perfekt med kall kassler istället, passar smakmäsiigt minst lika bra med de vanliga tillbehören =) Gräddfil, gräslök och en klick citronsmör!
 
 
Godaste kola och jordgubbstårtan med en twist av citron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0