Halloween

I morgon är det den 31: oktober och tillika den amerikanska högtiden Halloween.

 

Varje år är det samma förvirring över när man skall fira Halloween, samma irritation från människor som tycker att Halloween och Alla helgona blandas ihop (vilket det görs om man inte vet vad som firas när...) samt de som irriterar sig på vilken väldigt kommersiell högtid Halloween är.

 

Jag gillar att fira, och tar oftast minst tillfälle i akt och hitta på något kul. Och jag brukar varje år ställa till med en halloween middag för mina vänner, då jag tycker att det är ett himla kul tema som man kan göra så mycket roligt på.  I år har det tyvärr inte blivit så, eftersom jag var bortbjuden förra helgen och skall resa bort nu till helgen. Ibland räker tiden helt enkelt inte till. Istället passar jag på att bjuda min familj på en mysig halloween fika i morgon. På självaste halloweenafton!

 

Så idag har pumpan gröpts ut och fixats så att den lyser fint på trappen medans jag blandar ihop skräck och bakverk till en halloweenfika i morgon. Bilder kommer i morgon och senare kanske även lite recept och tips. =)

 

Jagar ni däremot idéer till en halloween middag kan jag tipsa om denna trerätters meny ( pumpa soppa, couscous fylld paprika med kyckling, och chokladganach) som jag bjöd på förra året eller denna favorit.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0