Nyår - middagsfunderigar

Så närmar det sig slutet på 2013 - det har varit ett fantastiskt år, främst för att det var detta året vi blev föräldrar. Det har blivit mindre bloggande än vanligt men jag skall ändå fortsätta komma med lite recept och tips i fortsättning.
Mitt mål med 2013 - var att ta det lite lugnare än vanligt och fokusera på att vara just här och nu vilket jag också har gjort. Det känns som det har varit helt rätt år att vara just det. Vad målet med 2014 skall vara klurar jag fortfarande lite på...
 
Det närmar sig oxå den stora festmatsdagen - nyårsafton och nyårsmaten.
 
Idag blev det klart att våra nyårsplaner gått i stöpet - tyvärr. Vi skulle fira med tillsammans med J med familj. Men när hon ringde i dag och berättade att deras lille kille är sjuk (smittsamt sjuk) vågar vi inte komma med risk för att vår lille son skall bli smittad.
Så just nu sitter jag och funderar på vad för festlig mat vi skall laga här hemma till bara mig och sambon. För även om det bara blir vi skall det firas ordentligt med fin dukning och lyxig god mat.
 
Hittills lutar menyn åt:
 
Förrätt: Gratinerad hummer
 
Huvudrätt: Helstekt oxfilé med pomme dussess på mandelpotatis och jordärtskockor
 
Dessert: Fläderpannacotta med färska bär & havreflarn
 
 
 
 
Vad har ni för nyårsplaner, middagsplaner och mål med 2014?
 
 
Här hittar ni lite tips på nyårsmat - eller kika i kategorin festmåltider - mkt mumsigt finns det=)
 
Gott nytt år på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0