Mera Saffran...

I helgens glöggmys testade jag även att kombinera en av mina favorit desserter - Panna cotta, med saffran.

En nära vän berättade nyligen om ett julbord hon hade besökt där detta serverades och att det var en riktig hit. Självklart var jag tvungen att själv testa och resultatet var helt klart godkännt även om jag kännde att det saknades någonting till...

Har nu funderat och klurat och tror jag har en bra idé hur jag skall utveckla receptet -resultatet kommer ni snart att få se snart =)

Så länge bjuder jag på receptet på Saffrans Pannacotta

4 (stora) potioner

2 1/2 gelatinblad
5 dl grädde
0,5 g saffran (1pkt)
1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker

Låt gelatinbladen dra i kallt vatten ca 5 min
Koka upp grädde, socker och saffran
Tillsätt gelatinbladen och rör ut dem 
Sikta vailjsocker och rör ihop
Låt svalna något innan panna cottan hälls upp i glas för att sedan stå i kylskåp ca 4 timmar







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0