Blåvitt tårtkalas

I fredags hade vi tårtkalas och då blåvitt är favoritlaget hos kärleken och blått är min egna favoritfärg var kalasfärgerna givna.

Samtidigt har jag sedan tårtkursen i höstas gått och velat gjort en riktig fin tårta och nu fick jag äntligen chansen. Med vit marsipan och blåfärgad sugerpaste fixade jag denna tårta fylld med choklad och jordgubbsmouse. Sockerkaksbottnarna var inte efter det bästa receptet, fick göra tre omgångar för att få ut tre fina delar...  Så ni får klara er utan det receptet, skall testa ett nytt till nästa tårta! Sockerkaksdelarna penslades sedan med sockerlag innan fyllningarna lades i. 


Sedan bjöds det även på denna helt underbara cheesecake med ett täcke av inte mindre än creme fraische, cheesecaken som för fövrigt heter grym cheesecake och kommer från Leila lindholms första kokbok. Och den är helt enkelt grym! Skulle utan problem kunna äta upp hela själv! Den här gången serverade vi den med lite jordgubbar vid sidan av för att få lite mer sommarkänsla. (återkommer med recept i senare inlägg)




Sist men inte minst hade kärleken önskat sig hasselnötstartletterna som jag tidigare i våras provlagade... 



Det hela var ett sött och gott kalas där alla åt sig mätta på tårta =)


   

Kommentarer
Postat av: josephine

Trött på din design och inte så bra på koder?

Då har jag sidan för dig!

klicka på länken!

http://fixardindesign.blogg.se/

2011-07-04 @ 08:32:03
URL: http://fixardindesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0