En ljust och fräsch middag...

Jag trodde jag hade gjort mitt av influensa, men den milda släng som fick mig att tillbringa två heldagar i sängen förra veckan räckte visst inte. Måndag kväll på vår båtförarintygskurs (som jag och sambon läser tillsammans) kännde jag att jag blev yr och fick kraftig frossa. Jag hade hostat väldigt mycket under dagen men det var något mer så vi åkte hem i pausen för att upptäcka att jag hade närmare 39 graders feber. Sen dess har jag legat i sängen, men utan att sova. För om man hostar var femte minut så kraftigt att man måste sätta sig upp var gång blir det inte många minuters sömn. Natten till idag blev det lite bättre, runt halv fem somnade jag och fick sova en hel timme. Har nog aldrig uppskattat sömn så mycket.

Idag har jag till och med lyckats gå utt till vardagsrummet för att sitta i soffan. Så framsteg görs. Febern ligger dock på stadiga 38 grader. Underbart.

Eftersom det nämaste mat jag har kommit de senaster dagarna är lite nyponsoppa med glass ( väldigt gott men kanske inte så inspirerande) bjuder jag på lite bilder från helgen middag hos G.
En middag med tema ljust och fräscht.







Förrätten var halstrad pilgrimsmussla med parmainlindad spariss


 





Till huvudrätt var det en smakrik kyckling satay med en underbar melon och babyspenatssallad toppad med härlig vinägrett



Till dessert blev det en mascarponekräm med bärsås


Kommentarer
Postat av: Ann-Christin

Krya på dig gumman!



KRAM

2012-03-23 @ 07:09:51
URL: http://berndtssonlundstrom.blogspot.com/
Postat av: Sara

Misstänkte att du var sjuk för jag har inte hört från dig på ett tag.. Hoppas det går över snart, krya på dig! Kram

2012-03-23 @ 08:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0