Årets Gammaldagsjulmarknad

Det har varit två intensiva julmarknadsdagar... Igår var jag så stelfrusen och trött att jag efter värme och mat somnade direkt... 
Försäljningen har gått över förväntan och redan första dagen hade vi sålt slut på allting (lite för tidigt första dagen så sista timmen gapade faten tomma som ni ser på nån av bilderna) Så lördag eftermiddag och kväll och nästan in på natten var det bakning som gällde.
Söndagen var sedan minst lika lyckad och sista timmen på söndag hade vi en enda stakars lussekatt, två muffins och en påse skorpor kvar... Lite tråkigt men samtidgt så kul att det varit lyckat. Det som har varit extra roligt är alla komplimanger vi har fått för hur vi har dukat och dekorerat... Så vi hoppas vi har bidragit till lite julstämning, vi fick det i alla fall =)

Vissa av recepten har jag redan visat, andra kommer snart =) 

 





Mormors mjuka pepparkaka i miniformar dekorerade med spritsade vita julstjärnor, nere i höger hörn kan man skymta mina äpple & kanelmuffins med crunchtopping




Saffransskorpor i cellofanpåsar med små julettiketer "I belive in christmas"



Solskensbullar!!!! En glädjande decemberbulle.





Ett ganska tomt bord men tre glada försäljerskor


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet att du är jätteduktig på att baka och att du har ett grymt bra öga för pyssel och detaljer - men HERREGUD VAD FINT NI HADE DET!!!! Jag förstår att allt tog slut på första marknadsdagen :)

2010-12-13 @ 23:20:49
Postat av: I Mitt Stora Kök

Tack söta anonyma du =)



2010-12-29 @ 11:17:00
URL: http://imittstorakok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0