Godaste våfflorna!

God morgon!

Jag har turen att få en härlig sovmorgon innan jobbet idag, och det jag älskar med sovmornar mest är lyxen att på titta på morgontv i sängen. Tyvärr bjöd inte väderleksrapporterna på några höjdar nyheter. Regn, och regn (fast fönstrert utanför visar strålande sol) 
Kom då att tänka på en av de få regniga dagarna på semestern då både jag och kärleken fick en himla lust till nygräddade våfflor.
Så där nygräddadevarma att grädden smälter lite, tillsammans med lite hjortronmylta är det min absoluta favorit!

Vad finns det att tveka på? Absolut inte allt smör som är i smeten i alla fall ;)  (vi fick minsanna ta en löptur på kvällen för att kompensera lite, men det var det värt!)


Så här kommer det absolut godaste receptet på våfflor jag vet :

ca 10 våfflor

250 g smör
5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk strösocker
1/2 tsk salt
6 dl mjölk

Smält smöret och låt svalna. Blanda de torra ingredienseran. Häll i det smäta smöret och mjölken i mjölblandningen och vispa till en jämn smet.

Grädda i varm våffeljärn och servera och njut!







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0