Utveckling är bra!

Jag har fattat ett beslut, inget stort beslut men ändock ett beslut. Efter noga övervägande och funderande har jag beslutat att utveckla mig. Jag har alltid utvecklat mig i någon riktning, läst en extra kurs fast jag jobbar heltid bara för att det är kul med utveckling. Hittat ett nytt projekt fast jag redan svämmar över av andra pågående projekt. Bara för att jag gillar utveckling. Och nu är det dag. Jag skall utvecklas!

Jag har studerat min egen blogg och insett att den är trist, kanske inte trist i variationer men trist utefter hur jag är som person, det är bara inte jag. Jo, visst är det jag, men bara en liten del av mig. Det är kort och koncist - så här gör man PUNKT. Sådan är inte jag, jag brinner för saker, går in på djupet, svämmar över av energi och idéer.  Tror det beror på att jag ville hålla en viss distans från mitt privatliv till skillnad från en privat blogg men nu får det vara nog! Jag vill presentera mig, bli varm och inspirerande och helt enkelt visa lite mer av mig själv.

Så från och med nu utvecklas bloggen, det blir mer, mer av mig som person, mer om sådant som inspirerar mig, en vacker lampa, en strandpromenad, en tavla, bild men självklar blir det även mer recept, nya smaker och massa annat gott! Så se upp, förändring är på g. Var det slutar vet jag inte men vem vet, kanske namnbyte, kanske sidbyte kanske någonting annat… Det återstår och se. Hoppas ni följer med i utvecklingen!

Nu skall jag nu skutta ut i köket bara för att äntligen få inviga min nya Ice cream maker. I går fann jag nämligen ett vackert inslaget paket på skrivbordet. Läcker svart papper med härligt ceriset snöre, en liten lapp med önskan om lycka till i framtiden. Tvingade till och med mig själv en stund att hejda min nyfikenhet att slita av pappret bara för att njuta av paketet på skrivbordet. En present från ett av bolagen jag tidigare skötte.

I bilen hem från jobbet började jag fantisera om vilka spännande glasssmaker jag skulle komponera i min vackra blåa maskin, bara för att inse att den skall stå i frysen över natten. Nu har den stått i frysen och glass skall görs, maskinen skall invigas… Om jag bara kunde bestämma mig för vilken smak jag är mest sugen på, jordgubbsglass, hjortron, citronglass, choklad, jordnötter, kola och marshmallows?


Kommentarer
Postat av: Kikan

Men ååååh, du får alltid så fina presenter av dina arbetsgivare.



Kul med utveckling av bloggen. Hojta om du vill ha html-hjälp.



Kraam!

2011-08-06 @ 10:01:09
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0