En julsallad

Jag gillar att skapa mina egna jultraditioner. Och för några år sedan sprang jag på denna salladen som jag tyckte var perfekt att ha i juletider. (Introducerade det på julbordet men familjen tyckte visst att vi hade tillräckligt med rätter även om den var god..) så istället brukar det bli det en perfekt lunch i mellandagarna eller varför inte dagen förejulafton (när man vet hur mycket onyttigt det ändå kommer att bli)

I år fick det bli både på lilla julafton då jag bjöd upp grannen på lite mat och julmys och som lunchlåda idag – den första mellandagen =)

 

Julsallad

1 pkt mix sallad (roccula, babyspenat lite manché ect)
2 pkt bacon
1 pkt färsk sparris
½ nötter (rostade och blancherade hasselnötter eller varför inte valnötter)
1 granatäpple

Koka sparrisen lätt, stek bacconen knaprigt. Skölj salladen blanda med sparrisen skurna i mindre bitar och klipp bacconen ned i, gröp ur de goda kärnorna i granatäpplet ioch blanda i tillsamamns med nötterna.

Servera med vörtbröd med parmesanröra på

Parmesanröra
1 dl riven parmesan
100 g färskost/Philadelphia ost

Bred på kavring eller vörtbröd

 






Kommentarer
Postat av: Anna/Frostrosor

Hej Anna! God fortsättning! Angående fågelmaten. Smält kokosfett, rör ner fågelfrön och sleva upp i små kakformar (mazarinformar eller dylikt), sätt i ett snöre och låt stelna utomhus. Lossa maten ur formarna och häng upp!

2011-12-27 @ 20:42:01
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Ann-Christin

Parmesanröra.. att jag inte tänkt på det! Tack :)



God fortsättning och STOR kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0