Sommartårta!!

Superinspirerad efter förra veckans tårtbakande och dekorerande passade jag på att baka en liten tårtlängd till fredagsfikat på jobbet.

Och det var inget vanligt fredagsfika, inte nog med att jag firade att jag gick på semester, det var oxå min sista dag där. Första dagen efter semestern börjar jag nämligen på nytt jobb!!!!

Den här tårtan fick en betydligt bättre tårtbotten;

3 ägg
1 dl socker
1/2 dl potatismjöl
1/2 dl mjöl
2 tsk bakpulver

Detta var alldeles lagom till en 1 1/2 liters form.

Vispa ägg och socker pösigt, blanda de torra ingredienserna och sika försiktigt ner och vänd ihop.

Grädda i nedre delen av ugnen i ca 35-40 minuter i 175 grader.

Som fyllning har jag ett lager med jordgubbsmousse och ett lager med vaniljvisp. Tårtan är sedan täckt med vit marsipan och dekorerad med rosa och lilafärgade blommor i sugerpaste...  En väldigt lufftig och krämig tårta!!! Super god och jag får säga det själv=)

Trevlig semester på er alla!






Kommentarer
Postat av: Kikan

Åh vad fin!!! Kram Kikan

2011-07-10 @ 19:49:55
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/
Postat av: Sara

Jättefin!! :)

2011-07-11 @ 13:25:19
Postat av: Susanne

Oj oj, vad fin!!!!

Kram

2011-07-11 @ 23:14:13
URL: http://trullerutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0