En söt bounty boll - eller flera

Det fick bli fotografering i mörker, kom inte hem fören nu och då är det inte mycket att välja på.

Man kan tycka att jag är lite före min tid som gör julgodis nu.
Fast detta är ju egentligen godis för året runt, det bara att det är oftast kring jul man gör godis. Men här testas och provas det recept för höstens projekt.

Och detta verkar bli en av vinnarna. Jag har på flera ställen läst om bounty bollar eller bountykulor och det lät ju himla gott, så det var ju bara att testa=)

Ca 60 st (pralinstorlek)

50 g smör
1/2 dl sirap
1/2 dl florsocker
2 dl grädde
200 g kokos
250 g choklad

Koka smör, sirap, florsocker och grädde i ca 6-8 minuter, tillsätt kokosen.
Låt svalna lite innan du rullar små bollar av smeten.
Lägg bollarna i frysen ca 30 minuter. Under tiden smält chokladen i vattenbad.  
Tag fram bollarna ur frysten och doppa dem i chokladen. Ett enkelt tips är att fästa bollen på en grillpinne så blir det lättare och mindre kletigt att doppa dem =)

Förvara i kyl eller frys. Supergoda och enkla att göra.




Kommentarer
Postat av: Ancci

Mmmmm! Ser riktigt gott ut :)

2011-09-30 @ 01:46:13
Postat av: Kikan

När kan jag komma över???? :) Kram!

2011-10-01 @ 07:10:15
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0