Snickerstårta

Jag har som ni säkert har märkt varit på semester, tagit en paus från allt vad vardagen heter och bara gjort det som fallit oss in, rest runt, spat och kört ett par varv runt Öland.
 
Men så kom vardagen i kapp oss och nu ringer väckarklockan troget kl 06,15 varje dag, som om den aldrig gjort någonting annat.
 
Som ofta under semester äter man alldels för gott så på söndag startar jag och sambon en detox kur. Den är inte det mista rolig och går inte att varier eller piffa upp så den skall jag bespara er. Men jag varnar er liksom bara lite, det kommer nog bli en himla massa inlägg om inredning och plantering och annat under de två veckornas detox så jag hoppas ni är med mig ändå.
 
För att fjäska lite bjuder jag idag istället på denna maffiga enormt goda snickerstårta!
 
Snickerstårta
 
150 g smör
2 dl socker
3 ägg
3½ dl vetemjöl
1 dl kakao
2 förpackning Center

200 g mörk choklad 
1,5 dl jordnötter

Smörj en form med löstagbar kant, ca 17 cm i diameter. Smält smöret. Vispa ihop ägg och socker och blanda ner mjöl och kakao i äggsmeten och häll sist i det smälta smöret.
Häll smeten i formen. Tryck ner Center i smeten och grädda i mitten av ugnen i ca 10-15 minuter i 200 grader.
Låt svalna och lossa sedan formens kant. Smält chokladen till toppingen och rör ner nötterna. Bred blandningen över kakan och låt svalna i kylen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Kikan

OMG!!!! Geeee mig!!! :)

Svar: Bara att komma hit! Meddela någon dag i förväg bara så skall det fixas =) Kram
Anna Nordgren

2012-08-23 @ 21:21:00
URL: http://hemmahoskikan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0