En söndag på landet...

Söndagskvällen har infunnit sig och jag har dragit igång med att måla om eller rättare sagt bättra på målningen på den vita skänken som står i hallen.
När det plötsligt kom en massa mer ljus på den mot tidigare så upptäkte jag missar i den föregående målnignen, så lite påbätting samt lite igenfyllning av de märken som uppkom i flytten blir det.  Tillsammans med cola och neverstop - finns det en bättre kombination (hm egentligen borde det vara rödvin och neverstop men efter igår känns det betydligt bättre med cola...)?

Helgen har varit fylld av äventyr, allt från auktion där jag mycket lyckligt ropade in en 1800tals skänk som även den skall fixas till,  en underbar lördagkväll med halv åtta hos underbara G middag. Tema - sommarfräscht. med en meny som bestod av;

Förätt: Pilgrimsmussla med parmalindad sparris
Huvudrätt: Kykling satay med vattenmelon och babyspenat
Dessert: Crema al mascarpone con frutta di bosco

Det ni och till detta drack vi nya spännande viner. I mängder. Ett besök på krogen på det och dagen var fulländad.

Idag har dock produktiviteten varlit lite sämre - försökte mig dock på något nytt. Det var dags för våran pysselsöndag och i ett skåp låg en nyligen inropad knyppeldyna. Jag har aldrig i mitt liv tidigare knypplat. Men efter att ha rett ut den pågående knypplingen som satt på dynan insåg jag att det var dumt att börja med en anvanserad knyppling bestående av inte mindre än 48 spolar. Notering till mig själv - köpa handbok i knypling och börja med något enkelt - typ 12 spolar.

Så som ni ser har helgen varit fylld av olika projket och jag är nu trött. Lite mer färg, lite mer cola och sedan avslutar vi med lite fruktsallad och soffhäng =)

Till veckan kommer recepten på de goda rätterna vi gjorde men så länge får ni se lite foton!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0