Godaste kola & bananpajen

Jag har länge gått och smakat på tanken med en kola och bananpaj. Jag har lite svårt för banan i just bakverk (av någon konstig anledning fungerar det bätter i mat än i bakning för min del...) så jag har lite dragit mig för att testa just kola och bananpaj...

Men så fick jag äntligen bestämmt mig för att testa och resultatet var en försvinnande god paj fast skall jag vara helt ärlig så hade den varit minst lika god utan banan så nästa gång skippar jag nog bananerna - med det är mest min personliga smak...

Banan & kola paj

100g smält smör
200g digestive
1 burk kondenserad mjölk
1-2 bananer
1,5 dl grädde
1,5 dl grekisk yoghurt
1/2 scwezernötschoklad

Blanda det smälta smöret med finkrossade digestivekex. Pressa i en större springform eller två små pajformer (Jag gjorde två små på bilderna) Ställ i kylskåp.
Koka burken med kondenserad mjölk i en vattenfylld kastrull i ca 3-4 timmar (kom ihåg att se till att den hela tiden är täckt med vatten. Kyld därefter burken med kallt vatten innan du öppnar. Annars riskerar du att få en mindre dursch med väldigt varm kolasås på dig...
Häll upp kolan i pajskalet. Skiva bananen och lägg ovanpå. Vispa upp grädden och blanda ihop den med yoghurten. Spritsa ovanpå bananerna. Krossa chokladen och toppa ovanpå. Servera!






Kommentarer
Postat av: Ann-Christin

Låter ljuvligt, även med banan :) Ser ljuvligt ut också!



KRAMAR

2012-05-18 @ 07:19:01
URL: http://moodboardbyann.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0