Glögg festplanerande och andra jultankar

De senaste tre åren har jag tillsammans med en väldigt duktig och bra vän, stått och sålt hembakt på stadens julmarknad. Och så blir det även i år. Det är inte bara otroligt roligt och mysigt, vi har även fått återkommande kunder vilket är extra roligt. Just nu pågår provbak och planering över vad som skall finnas till försäljning, gamla favoriter tävlar mot nya bakverk. Just nu finns tex pepparkakor i ugnen. Julstämningen börjar minst sagt infinna sig!

Dessutom planerar vi en liten glöggkväll här hemma. Vi har ju aldrig riktigt haft en inflyttningsfest utan tar det lite pö om pö. I somras bjöd vi hit hela mitt tjejgäng från gymnasiet med sina respektive för en rikligt härlig grillkväll. Och nu är det sambons kompisgäng med sina respektive som skall bjudas in för en härlig glöggkväll.

Här kommer en liten bild av inbjudningarna, tilltuggen filar jag fortfarande på =) Jag har alldeles för många idéer som jag vill testa!!! Så det kommer nog komma en hel del tips på glöggsnacks och tillbehör innom kort!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Fina kort och vilket fint papper, är de glansiga eller ser det bara ut så på bilden?

Svar: Japp, det är glansiga röda papper, så öfr en gång skull är det inte kameran som sperlar några spratt =)
Anna Nordgren

2012-11-13 @ 11:56:08
URL: http://pysselstrulan.blogspot.se/
Postat av: Sussi

Visst är det mysigt att börja med julpyssel! För första gången på många år känner jag att jag är väl förberedd på julen.
Jag och dottern ska börja göra våra julkort :) nu i dagarna.
Kram Sussi

Svar: Åhhh, vad mysigt!!! Visst är det en skön känsla när man käner sig redo att börja förbereda julen och fixa och trixa =) Kram
Anna Nordgren

2012-11-17 @ 11:04:55
URL: http://www.trullerutta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0