Nyhet - champangeost

Jag är en sådan som älskar att läsa mattidningar, inredningstidningar, modetidningar eller ja, tidningar i allmänhet. Jag gillar inspirationen som de ger, tipsen och framförallt nyhetstipsen. Alltså där de tipsar om nyheter som kommer.

 

I förrgår bläddrade jag igenom den senast inkomna tidningen när jag får syn på en massa spännande saker på nyhetssidan. Snabbt ropar jag på min sambo (som jobbar som färskvaruchef i en större matbutik) Jag ber och frågar och närmast tigger om att han skall undersöka om de kan ta hem denna vara till butiken.

Dagen efter kommer han hem med just den vara – som det slumpade sig hade han haft ett möte med en säljare för just detta företag dagen efter och då fått med ett smakprov – och jag mumsar för fullt på denna nyhet. Väldigt nöjd får jag säga!

 

För vad kan vara godare än just en champagneost. Smakrik ost med en tydlig men ändå mild smak av champagne. Som den champagneälskare jag är - är jag helt frälst.

På fredag är det jag som dricker bubbel och äter ost. Klockrent!!

 

Så tips till er alla – be era butiker att ta hem denna supergoda ost. Perfekt till både vardagssmörgåsen och ostbrickan. Eller tänk hur gott det hade varit i en champagnerisotto??? Möjligheterna är obegränsade.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0