Dags att börja blogga...

Det har varit en lång bloggpaus, tack för att ni har fortsatt att titta in, det har inspirerat mig att börja blogga igen, och nu är det dags. Tror jag, hoppas jag....
 
Pausen berodde som ni vet på att jag blev mamma i slutet av maj (inte i början som beräknat, utan efter full övertid fick jag startas igång och vi landade i slutet av maj). Alla säger ju att man skall njuta av den första tiden med bebis riktigt ordentligt för den kommer aldrig mer tillbaka, så det är precis det jag har gjort. Genom att släppa allt annat. Vi tog alltså en paus från allt, både jag och min sambo. Båda två har varit hemma tillsammans med vår lille son i drygt tre månader och bara njutit av tiden. Hittat rutiner som passar oss båda, lärt känna vår son, utvecklats, semestrat, varit på årets fest, avklarat ett fantastiskt dop och njutit av den underbara sommar som varit.
 
Sedan tre veckor tillbaka har sambon börjat jobba igen och jag har fått känna på hur det är att vara mammaledig "på riktigt" - för innan har det känts som en enda lång semester. Mammalivet förvånar mig, trodde egentligen inte att det skulle vara något för mig, att jag skulle bli rastlös. Men jag har fått tid till att hitta sätt att få det att passa mig. Att börja blogga igen är en del av det.   
 
Jag har hunnit fundera en del på bloggandet och bloggen kommer alltså inte att förvandlas till en mamma/barn blogg bara för att jag har fått barn, precis som jag inte har förvandlats till bara mamma efter att jag fick barn. Jag är jag och bloggandet är mitt sätt att visa mitt matintresse. Självklart kommer det att komma något inlägg där jag nämner den lille herren men han kommer inte att få någon framträdande roll.
 
Då den lille herren inte har funnit tjusningen med att sova dagtid kommer jag alltså endast ha tid att blogg på kvällar då jag undviker att sitta framför datorn och liknande när jag umgås med min son. Så det kanske blir färre inlägg än tidigare men det återstår att se. Jag prioriterar min son och sambo, min familj, mina vänner irl i första hand, sen får överbliven tid bli till bloggen. Mitt matintresse finns kvar, och nu när jag har mer tid till att laga vardagsmat och planera maten har jag bland annat satt som mål att testa en helt ny rätt varje vecka.
 
Så välkomna tillbaka, nu kör vi resten av 2013 med en massa spännande och inspirerande rätter och idéer!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara J

Kul att du är tillbaka, alltid kul att läsa din blogg :)

2013-09-27 @ 10:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0