Glöggkväll...

Jag är fullkomligt medveten om att bloggen har fått lida ganska så mkt denna höst, orsakerna finns men det är inget jag känner jag vill dela med mig av just nu. Men så småningom kommer jag att berätta.

 

Idag är det den första advent och det är då ingen lugn stund i köket. Bakning inför nästa helgs julmarknad pågår för fullt. Det kommer bli fjärde året i rad som jag och Sara står på stadens torg och säljer hembakat på den traditionella gammaldags julmarknaden. Vill ni se hur det sett ut de senaste två åren kan ni kika här och här.

 

Det blir många gamla favoriter även i år med en eller två spännande nyheter. Men mer om det kommer så snart marknaden är klar…

Igår bjöd vi in ett gäng vänner på en glöggkväll vilket var väldigt lyckat.  Den glögg som gick segrande med enhetligt bästa betyg var glöggen Ripa med smak av peppar och chili.

 

I övrigt var det inte så många nyheter men en rad gamla godingar bjöds det på… Favoriten bland alla tror jag den goda pepparkakscheesecaken var, vilken jag har tipsat om tidigare. En riktig favorit för mig, som har gjort den flera gånger. I övrigt bjöds det på nybakata lussekatter, rockyroad, vörtbröd med parmesankräm, papparkakor och mögelost samt dadlar i bacon... 

 

Ha en rikligt mysig fösta advent och tack för att ni fortsätter att titta in trots de få inlägg som kommer…

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0