En beställd tårta...

För några veckor sedan fick jag en tårtförfrågan. Utan tvekan tackade jag ja, hur svårt kan det vara?
Men oj vad man blir mer petig när man skall lämna bort en tårta...

Med ångest över att färgen inte har riktigt rätt nyans till osäkerhet till om tårtan verkligen räcker till beställt antal står den där nu i kylen och väntar på att levereas i morgon till en 10-årig födelsedags pojke. Och troligen räcker tårtan till 16-18 personer istället för de beställda 14 men... vad vet jag, jag har aldrig bakat tårta på beställning tidigare =)

Bild får ni vackert vänta på tills i morgon, först skall tårtan levereras. 

Istället kan jag tips om en tårtbutik, i vanliga fall brukar jag ta vägen om tårtdecor i kungälv för lite tårttillbehörsinköp, det ligger nära jobbet och har det bra utbud med hjälpsam personal. Men när jag fick beställningen på denna tårta behövde jag svart marsipan och tyvärr hade de slut på den för tillfället och skulle inte få in förren den 20:e.
Istället fick jag leta på nätet och hittade kakburken. Och vad jag blev imponerad av deras snabbhet. Jag lade min beställning på tisdag och på onsdag hade jag sakerna levererade hemma hos mig. Det kallar jag bra service!

Självklart passade jag på att inhandla lite mer än bara svart marsipan, så nu har jag redan flera idéer på tårtor och dekorationer jag vill baka!

Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0