Ett vitt och mörkt chokladbräck med polkatopping

Förra året försökte jag göra dessa chokladbräck och totalmisslyckades - två gånger. Bättre lycka nästa gång var tanken och mycket riktigt iår gick det utan problem och på första försöket. Det kan beror på att det var hur enkelt som helst att göra och anledningen till förra årets mindre lyckade försök var min stress och att jag kanske hade liiiite för många saker på gång samtidigt. Nu är de i alla fall klara och sambon har redan tingat godisburken i kylen som hans - det borde vara godkänt omdömme? =)

Vit och mörk chokladbräck med polkatopping

200 g mörkchoklad
200 g vitchoklad
ca 10 polkagrisar - krossade i mortel

Smält den mörka chokladen och bred sedan ut den på bakpappersklädd plåt. Låt svalan och stelna i kylen, Smält försiktigt (väldigt försiktigt) den vita chokladen och bred över den mörka. Strö de krossade polkagrisarna över den vita chokladen medans med fortfarande inte har stelnat.

Låt stelna i kylskåp. Skär i bitar. Klart - här skulle jag kunna skriva att det inte går att misslyckas men det gör det -  om du slarvar med smältningen av den vita chokladen tex...




Kommentarer
Postat av: Anna/Frostrosor

Dessa har jag också gjort, gottisar!



Vill passa på att tipsa att jag tävlar ut 3 kit julgodis, till ett värde av 120 kr per kit. Bara att skriva ett julklappsrim, och det fixar väl en julfantast! :-)

2011-12-16 @ 15:45:07
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Sussi

OJ!! Ser och låter jättegott! Dom måste jag testa.

Kram kram

Sussi

2011-12-19 @ 12:21:54
URL: http://trullerutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0