Mon amie


Jag har länge gått och drömt om den vackra servicen Mon amie från Rörstrand. I söndags tog jag första steget till denna service så i mitt stora kök finns nu 2 muggar och 2 frukostskålar. Och tro det eller ej men jag kännde mig genast lite piggare i morse då kärleken serverade mig kaffe på sängen i dessa vackra muggar. Han var ganska nöjd han med -det är ju blåvitt  =)

   









Såg nyss på deras hemsida att nyproduktionen av denna 50-tals service i vår kompletteras av lite fler delar.. (tur jag inte visste det igår när jag övertygade kärleken om att det inte finns så många delar så det gör inget att varje del är ganska dyr.... Oooouups=)



 
Bilder lånade från http://www.rorstrand.se

Kommentarer
Postat av: Ancci

Vem blir inte morgonpigg utav att få dricka kaffe ur en sådan mugg? + vem blir inte morgonpigg av att få kaffe på sängen? Lyxigt (och du förtjänar det).

2011-03-01 @ 16:12:38
Postat av: I Mitt Stora Kök

Det är en underbar lyx som jag blir bortskämd med, både den vackra kaffemuggen och att bli serverad kaffe i sängen på vardagmornarna. =) Kram

2011-03-01 @ 19:59:55
URL: http://imittstorakok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0