Sommarens bästa pastasallad

Det finns en sak som är ett måste till sommarens alla grillnignar och picknicar och det är den bästa pastasalladen ever!

Själv fick jag smaka den för första gången för ca 6 eller 7 år sedan och än idag är det bland det bästa jag vet. Kan ibland på vintern riktigt gå och längta efter sommmaren för då kan man göra pasta salladen. Självklart kan du göra den annars oxå men den är som goadst på sommaren.

Så i helgen när jag ville imponera med något riktigt gott på sommarefesten blev det självkalrt denna pastasallad (i dubbelmängd för att det skulle räcka) Och berömet svallade, alla tyckte den var super god! =)

Så nu skall jag inviga er i receptet till denna goda pasta sallad; så läs och memorera var ni läste det =)

1 sats, ca 4-8 personer ( har man ätit tidigare och vet hur god den är tar man automatiskt mindre av alalt anant för att få äta mer och då går det åt mer oxå =) Alla måtten är ungefära och sen kan man öka och miska efter tycke och smak

400 g pasta tex. gnocci, farfalle, gärna någon med sådan form som mycket "klet" kan fastna i =)
1,5 dl sweet chilisås
1,5 dl gräddfil
1,5 dl majonäs
3 dl cream fraisch
3 msk honung
1 1/2 paprika (gärna röd eller gul)
1 burk soltorkade tomater
1 rödlök
3/4 gurka
1/2 kruka finklippt gräslök
1/2 kruka strimlade basilikablad

Börja med att koka pastan, blanda sedan ihop alla de krämiga ingredisenseran. Hacka grönsaker och blanda i röran. När pastan är kokad och svalnad kan du röra i den, avsluta med att röra i de finhackade kryddorna. Salata av med tex chiliflingsalt.

Låt stå några timmare för att gottaihop sig - kan alltså med fördel göras på morgonen eller kvällen innan.

Ät och njut!

 
 

Kommentarer
Postat av: Jonas

TACK! För ett väldigt bra recept på en pastasallad. Letade både länge och väl innan jag i princip gav upp och provade detta. Vilken tur att jag inte letade vidare! Då hade jag missat ditt goda recept. Jag dubblade receptet (gott o väl) till 10 personer och nästan allt bara försvann. Så tack igen. Det här kommer jag att göra fler gånger.

2014-08-29 @ 17:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0