Vårinspirerad kycklingrätt

Fick riktiga vårkänslor i går eftermiddag, solen sken, och det var verkligen vår i luften - nu har ju inte våren riktigt kommit fram till trädgården men jag fick hjälp av frysen =)

Kyckling och rabarbergratäng (receptet har jag läst någon gång någonstanns men minns inte var - receptet är i alla fall nedskrivet i min lilla kokbibel och får nu inspirera er!)

Kyckling filer ca 500gram
3dl rabarber (helst späda vårröda men det fungerade med frysta oxå=)
3 dl grädde
1tsk samba olek
2 msk honung
salt och peppar
2 msk kycklingfond
färsk gräslök (men återigen så fungerade det med fryst)
1 vitlöksklyfta (riven)

Skär kyckling filerna i tunnar strimlor, salta och stek sedan lätt i stekpanna. Lägg de skurna rabarberna i botten på en ungsfast form och lägg kyckling ovanpå. Vispa samman de övriga ingredienseran (ej gräslöken) och häll ovan på kyckligen. Ställ in i 200 grader varm ugn i ca 15 minuter och strö sedan över den hackade gräslöken och serveramed ris!

Garanterad vårlig maträtt med spännnade smaker!






Kommentarer
Postat av: karin

oj, din kommentar kom visst inte med :)

2011-03-24 @ 21:26:04
URL: http://trattoria.blogg.se/
Postat av: karin

tack! javisst är det underbar mat, framförallt är det ju lite av ett okänt fält, iaf för mig så man får testa sig fram :)

2011-03-25 @ 09:53:11
URL: http://trattoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0