Stekt ris med kräftstjärtar och mango

En vardagsfavorit här hemma under våren och sommaren är denna lite heta och goda rätt.

3 dl ris
250 g boccoli
1 pkt minimajs
1 röd paprika
1 mango
1 pkt kräftstjärtar
Sweet chilisås
smör
salt & peppar



Börja med att koka ris, dela borccolin i små buketter, halvera minimajsen på längden, och skär paprikan i bitar. när det är ung en 5 minuter kvar lägger du broccoliknippena och minimajsen över riset.
Skär bort skalet på mangon & skär sedan fruktköttet i bitar.

Hetta upp smöret i en stekpanna. Fräs paprikan så att den mjuknar och får lite färg. Tillsätt riset med grönsakerna och stek under omrörning på hög värme ca 2 min. Salta och peppra. Tillsätt kräftstjärtar och vänd runt riset. Lägg i mango strax före servering. Servera med sweet chilisås.








Kommentarer
Postat av: Susanne

Ser jättegott ut. Själv ska jag på tjejmiddag ikväll. Det är alltid 3-rätters. Sitter just nu oh bara väntar tills det är dags att bege mig iväg.

Trevlig helg

2011-05-13 @ 18:33:16
URL: http://trullerutta.blogg.se/
Postat av: Ewa

Sv: det är nog jag som ska skriva tjusigt.. Du får gääärna laga mat åt mig haha :D

2011-05-19 @ 15:57:59
URL: http://momentwithout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0