Ett kopierat knäcke...

Hittade detta recept hos A plate of cupcakes

Det lät så himla gott att jag bara var tvungen att testa. Och gott var det! Även om jag kanske gör lite förändringar till nästa gång...

1 plåt tunt knäckebröd

2 dl majs mjöl
1 dl solroskärnor
1 dl sesamfröm
1/2 dl linfrön
1/2 dl olivolja
2 1/2 dl kokande vatten

+ flingsalt

Rör ihop de torra varorna och rör sedan ner olivoljan, tills det fördelat det till en smulig deg, häll över det kokande vattnet och rör, rör och rör. Lägg sedan upp på en bakplåt. Jag tog min bakkalvel i hårdplast till hjälp, smorde in den i olivolja och kavalde ut degan tunnt över en bakplåt. Det känndes dock som om man skulle kunna kavla ännu tunnar - skall testa nästa gång.

Grädda i 150 grader varm ugn i ca 1 timme

Strö lite flingsalt över och låt svalna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0