En bit torsk

För att bo på västkusten är jag riktigt dålig på fisk, jag kan laxfiéer, stekt spätta och makrill.
Men hur i hela världen skall man tillaga torsk?

Nu menar jag inte de fina torskryggarna som man köper styckfrysta eller färska utan de där torskblocken som ligger i frysdisken och som av någon anledning har vallfärdat till min frys. Har plötsligt flera paket som jag inte har en aning om hur man använder på bästa sätt så tips mottages tacksamt.

Jag gjorde i alla fall ett försök här om dagen, det blev okej, hade nog velat ha fisken lite torrare men så kanske inte torsk är så torr?

Mandeltorsk med sting

1 pkt torskblock
smör
1/2 pressad citron
salt
paprikapulver
spiskummin
sambal oelek 
rapsolja
mandelspån

Smöra en form och lägg torskblocket i, blanda citron, olja, kryddor. täck fisken med "såsen" och strö sedan mandelspånen ovanpå. In i ugnen ca 30-40 minuter, 200 grader.

Servera med grönsaker, ris, potatismos eller pasta =)




Kommentarer
Postat av: Sandra

Min man brukar blanda cream Fraishe med ketchup och lite stekt lök och lite kryddor som han känner för, sedan lägger han det över torsken och in i ugnen de blir jättegott.

Vi har även testat att ha lite mandel på o de blir grymt :)



2011-10-22 @ 14:44:55
URL: http://sandrags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0