Fast i flytt och renoveringsträsket...

Någon kanske undrar var jag har tagit vägen? Svaret är det enkla att vi har fått nycklar & skrivit papper på vårt hus så nu är det ett gigantiskt arbete med att fixa till en del saker innan vi flyttar in.

  • De tidigare bruna fönstrena med tillhörande bruna fönsterkarmar målas vita
  • Det mindre snygga furutaket målas vitt
  • De gulnade tapeterna på entré våningen målas vita
  • Väggar rivs
  • Nya väggar byggs upp
  • Eluttag flyttas
  • Golv läggs
  • Tapeter skall upp 
  • En härlig garderob byggs
  • Fönster slås igen
  • Nytt innertak läggs..

Det är bara lite av vad som ske första veckan. Så om man lägger till att jag jobbar som vanligt hela veckan oxå så förstår ni att det inte finns så mycket tid över. Nu gör jag självklart inte allt detta själv, jag har en målande sambo som tagit semester denna veckan, en ledig svärfar som grejar för fullt och inte minst min grymt duktigt far som skyndar sig direkt från jobbet till vårt hus för att lägga flera timmar på att få det precis som jag (vi) vill =) Är oerhört tacksam!!!!

När det gäller mat så är flingor och mjölk oxå mat, precis som take away och yoghurt. Det går att leva på det i två veckor. Och kaffe, inte att förglömma det underbara kaffet... Men det är inte så kul att blogga om =)

Så håll ut, snart kommer det bilder på underbar mat som skall lagas och bilder på vad vi har åstakommit.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag ser med spänning fram emot att få se hur detta nya bohag ser ut! och inte minst allt gott jag vet du kommer att bjuda på när inflyttningsfesten infinner sig. Vaktar brevlådan i hopp om inbjudningskort snart =)

2012-02-01 @ 22:24:41
URL: http://bak-vagen.blogspot.com/
Postat av: Ann-Christin

Jag väntar också med spänning!

2012-02-02 @ 18:48:31
URL: http://berndtssonlundstrom.blogspot.com/
Postat av: Sussi

Åhh vad mysigt med nytt hus och allt pyssel!! Så underbart när det är klart och allt är som man själv vill ha det.

Kram

2012-02-08 @ 16:07:21
URL: http://trullerutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0