Att få vardagen att gå ihop - veckomatsedel

Ibland är livet lite extra stessigt, så som när man håller på att flytta, har som mest på jobbet med x antal bokslut att göra, sambons handbollsdömande blir lite extra mycket, vänner är i behov av stöd och gymmet behöver besökas. Då krävs det lite extra planering för att man skall känna att man inte stressar ihjäl sig.
Just nu är en sådan period. Allt ovanstående samtidigt blandas med att delar av köket börjar packas bort och man letar sig halvt fördärvad efter en viss sak som man bara vet har funnits där tidigare =)

Därför skriver jag just nu matsedlar. I vanliga fall gillar jag att inspireras av dagen som är, ta det som det kommer och laga mat därefter. Då har jag ifs oxå både kyl och frys full av diverse ingridienser som kan komma att behövas. Just nu försöker vi tömma så mycket att kyl och frys som möjligt så den ekvationen går inte rikgt ihop så - matsedel it is.

Så inför förra söndagens veckohandling planeade jag följande:

Måndag - Korvstoganoff - något snabbt och enkelt då gymmet skulle besökas innan
Tisdag - Pannbiff med mos - sambon skulle vara ledig och får då stå för matlagningen medans jag hade en lång dag på jobbet
Onsdag - Veckans pasta - het ryggbiffspasta - snabbt och enkelt då sambon skulle dömma handboll och jag hade en lång dag igen
Torsdag - ingen middag alls - sambon jobbade kväll och jag skulle äta middag ute med vänner och filosofera om livet
Fredag - Tacopaj med sallad. Lagom enkelt och gott efter att besökt gymmet och som jag kunnde fixa medans tvätten sköttes och sambon dömde mera handboll
Lördag - Restaurangbesök för att förgylla vardagen, fira att det är kramens dag och så var det ett litet jubileum =)
Söndag - söndagsstek

Allt som behövs finns hemma - och så här på lördagförmiddag i mitten av flyttlådskaoset inser jag att veckan snart är över och nästa veckas planeirng behöver göras... I kväll blir det besök på denna mysiga restaurang i ett snötäckt västkustsammhälle. Skall bli rikitg mysigt med en paus i den hektiska vardagen.

 
Ha en skön helg!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Veckomatsedlar är toppen. Bara man kommer ihåg att göra dem och att följa dem, haha.. Något som tyvärr är vanligt hos mig. Alltid är det ngt som kommer i vägen eller ngn som får ändrade planer.



Ha det gott!

Kram

2012-01-25 @ 12:15:36
URL: http://trullerutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0