En lövbiffsrullad med kantarell ost

Jag har varit lite nyfiken på rullader det senaste, så igår gav jag sambon ett val - att komma hem med kyckling eller lövbiff - antingen skulle det bli lövbiffsrullader eller kyckling rullader. I matkassen fick ett paket lövbiff följa med hem och middagen blev då lövbiffsrullader (kyckling rulladerna kommer en annan dag)

Hur smakade det då? En ganska god vardagsrätt - råkade få i lite för mycket dijonsenap som kanske gjorde att senapssmaken tog lite överhand men med bara lite mindre dijon så har vi nog en återkommande favorit. Har väldigt få nötköttsfavoriter så det var på tiden.

Lövbiffsrullader med senapssås och ris

Lövbiff - ca 1 skiva per person
1 pkt creme bonjour kantarellsmak
parmesan
1 pkt creme fraishe
1 msk kalvfond
smör
salt & peppar
1-2 tsk dijonsenap (rekomenderar den mindre mängden till att börja med)

Bred färskosten på lövbiffsskivorna och hyvla lite färsk parmesan ovanpå innan du rullarihop dem och fäster en eller två tandpetare som lås på dem.
Bryn sedan dem lätt runt omkring och tillsätt sedan cremfraishen, kalvfond och smaka av med dijonsenapen, salt och peppar. Låt koka ihop tills köttet är klart. Lossa sedan försiktigt på tandpetarna och servera med ris och grönsallad.

 



Kommentarer
Postat av: Kristina - ingen vanlig dag

ums så gott, detta ska prövas. Jag gillar lövbiff och brukar försöka köpa på mig och ha i frysen när det erbjuds bra priser.

2012-01-11 @ 20:42:16
URL: http://ingenvanligdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0