Gräddtårta

En riktig sommarklassiker är gräddtårtan. Här är min varaint på den klassisk gräddtårtan.
 
Mellan vanliga sockerkaksbottnar har jag fyllt med rårörda hallon och krämig daimfluff och därefter har jag rosspritsat grädden runt om och skapt denna vackra tårta!

Något perfekt sockerkaks recept har jag fortfarande inte hittat så utgå efter ert vanliga favoritrecept, jag fortsätter att leta efter det ultimata..
 
Gräddtårta
 
Sockerkaksbottnar i 16 cm diameter
 
Daimfluff
1,5 dl grädde
3 enkeldaim eller 1 1/2 dubbel
 
Rårörda hallon
150 g Hallon
2 msk florsocker
 
3 dl grädde
 
Gör Daimfluffet genom att smälta daimen i grädde på svag värme och låt sedan stå i kylskåp under natten innan det vispas samman till krämigt daimfluff.
Rör ihop hallonen med florsocker. Lägg de rårörda hallonen i bottenlagret, och daimfluffet på andra lagret.
Vispa samman grädden och rosspritsa sedan runt om med hjälp av tyllen M1 ( Skall försöka mig på en how to rosspritsa fram över för att visa men egentligen är det busenkelt!!) 
  
   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0