En kasslergratäng med fetaost, annanas och rödlök

Jag gillar kassler, det är lite som baccon en riktig smakhöjare med sin sälta. Så varje gång det är extrapris i affären på kassler så passar jag på att köpa med en bit.

Idag var jag sugen på att testa ett nytt recept på kaslergratäng som jag hört om, och tur var väl det för det var en riktig höjdare! Även om kärleken var lite skeptisk i början till att ha i annanasen så åt han med god min och tyckte faktiskt att det fungerade riktigt bra. Så om ni söker ett nytt gott kasslerrecept så testa detta!
 

Kasslergratäng med fetaost, annanas och rödlök
4 personer

1 bit kassler, ca 600g
1 burk ananas i bit
1 liten röd paprika, fint strimlad
2 burkar creme fraiche naturell
1 paket fetaost (gärna i hel bit)
1 rödlök
riven ost
salt
peppar

Skär kasslern i lagom stora bitar och lägg dem i botten av en ungsfastform, fördela ananasen & den fint strimlade paprikan ovanpå. Blanda creme fraiche med smulad fetaost och finhackad rödlök i en skål. Smaka av med salt och peppar och häll sedan ovanpå själva gratängen. Strö över riven ost. Grädda i ca 225 grader tills gratängen fått fin färg.

Servera med ris eller pasta.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0