Tacoknyten

Fredag kväll och fredagsmys. Sonen sover, morgondagens middag är förberedd, sambon jobbar och jag har äntligen parkerat mig i soffan. Njuter av lite mörk choklad medans jag uppdaterar mig i cybervärlden.
 
Läste någonstans att tacos är den vanligaste fredagsmysmaten i Sverige numera, nu blir det inga tacos hos oss ikväll men här är ett tips om kanske just ni äter tacos och får lite rester över =)
 
I somras såg jag nämligen ett recept på tacopajer - och det tog jag till mig och testade att göra av resterna istället, för det blir alltid lite rester över, några bröd, lite köttfärs, osv. 
Ursprungsreceptet kommer från Linneas skafferi vilket är en väldigt härlig och inspirerande blogg.  Jag snappade alltså bara upp tanken, men istället för att ha det som ett alternativ till taco myset är det just detta jag gör av mina rester för att sedan frysa in och ta fram när det behövs.
 
 
Alltså tar jag de mjuka tortillabröden och klipper dem i fyra kvartar, lägger dem i en stel muffinsplåt, (två bitar omlott om det är små bröd, en bit om det är stora bröd. Fyller med tacofärs, häller över någon tsk tacosås per knyte, toppar med lite creme fraisch, och rivenost ovanpå. In i ugnen ca 180 grader, längst ner tills de fått lite färg.
 
Låt svalna i plåten och sedan har du perfekta små tacoknyten att frysa in och ha till lunch med en bit sallad till vid senare tillfällen =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara J

Bra idé och fina blev dem också!

Svar: Tack =) Perfekta att ha med på picknic eller som snabblunch.
Anna Nordgren

2013-10-14 @ 07:44:17
URL: http://pysselstrulan.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0