Julfika

 Jag ligger visst lite efter när det gäller innehållet i mina inlägg, men ni får hålla till godo=)
 
I år blev det lite ändringar i våra traditioner, istället för julfika på julafton blev det att bjuda in släkten på fika på juldagen. I år hade jag bestämt mig för att testa att baka en Büche de noël (julstubbe) Och även om den mörka chokladmoussen inte blev som väntat vilket gör att utseendet lämnar en del att önska så var smaken dessto bättre.
Så nästa år blir det en ny och förbättrad julstubbe som presenteras. Recept får ni alltså vara utan tills det är bättre utprövat. Men jag kan berätta att det är som en chokladrulltårta fylld med vit chokladmousse (som blev gudomligt god) och sedan täckt med mörk chokladmousse. Visst låter det fantastiskt gott?
 
Sen fanns det lite annat smått och gott på fikabordet, eller vad sägs?
 
 
En bûche de noël som kanske inte är den vakraste men god var den =)
 
Nygräddade struvor...
 
 
Pepparkaksbollar & kokstoppar
 
Lussekatter, drömmar, kolasnittar & saffransskorpor
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kikan

Oh my! Vilket fantastiskt fikabord... Och tack för de ljuvliga julklapparna. Måste ses snart! Kram!

Svar: Tack själv för toppenbra julklappar. Och ja, vi måste bara försöka ses snart! Kram kram
Anna Nordgren

2012-12-29 @ 22:32:30
URL: http://hemmahoskikan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0