Färdigmat?

Egentligen är det troligen totaltförbud på färdigmat men i min värld så rycker de in och fyller upp kaosartade dagar. Kan ibland få lite ångest över att man inte planerar bättre och förbereder och fixar och ... Men jag lever och gör det som passar för stunden - då blir det så här och det är inte alltid fel =)

Var hemma sent i går kväll och hade lyckan att bli serverad middag av min underbara granne. Trött och grinig i bilen hem beslutade jag mig egentligen för att hoppa middagen och leva på flingor istället då jag hade sjukt mkt att göra hemma och tid till att laga mat fanns inte. Men då lyste grannen upp min kväll och fixade mat och vin som jag hann äta och dricka mellan tvättmaskinerna och julpyntsbortplockandet. Är så lycklig att ha underbara vänner!

Reslutatet (bortsett från mätt och glad) var att jag då stog jag utan matlåda idag och då jag åkte kollektivt till jobbet (tog bara en timme extra mot att köra bil) kunnde jag inte åka iväg och hämta något smaksigt utan fick ta av min reserv - dvs kylda soppor. Brukar alltid ha en ståendes på jobbet för de dagar som ingenting annat fungerar.

Idag stod denna nyhet från kyldsiken i jobbkylen och väntade på mig. Jag är ingen expert på att läsa innehållsförteckningar men vid närmare granskning tyckte jag det såg okej ut för att vara färdig mat. Döm själva.


Med mig hemmifrån fanns lite fetaost och visp hade jag en varm soppa.

Smakmässigt var det ingen supersensation föredrar deras orientalisak soppa. Den var lite tunn och smaklös, hade behöft lite färska kryddor, tomater mm för att kanske kunna liva upp den 

Däremot var det smidigt, gick fort och jag blev mätt. Men nästa gång blir det nog någonting annat.
Synd, då jag gillar iden med allt i en kopp...




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0