Sommrig välkomstdrink...

Någon timme innan ett stort gäng härliga gäster skulle komma frågade sambon mig vad jag hade planerat till välkomstdrink. Välkomstdrink??? Panik - jag hade totalt glömt av att planera välkomstdrinken!
 
Det är då det är tur att man har en mindre bar hemma i matkällaren med en massa goda spritsorter och likörerer. Jag gick snabbt över i huvudet vad som fanns där nere. Man brukar nog inte börja planera en drink utefter slödrycken men det första som slår mig är fanta citron. Jag fullkomligt älskar fanta citron och kan lätt dricka bara det. (Blev sjukt glad när den kom tillbaka i sortimentet för några år sedan). Så det fick bli något som matchade det.
 
Och tillsammans med passoa och smirnoff citron blev det en riktig höjdar drink!!!
 
Så när pappa några veckor senare bad om tips på välkomstdrink till kräftskivan kunde jag lugnt slänga ur mig detta goda recept. Och även den gången blev det en riktig hit!
 
Så varsågoda allesammans min panikdrink som blev en ny favorit.
 
3 cl passoa
2 cl smirnoff citron (Eller vodka citron)
toppa med fanta citron och isbitar
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag tycker att välkomstdrinkar är supersvårt, så det här var ett välkommet tips!

Svar: Ja, ibland kan det kännas lite svårt att hitta den perfekta välkommst drinken då det inte skall vara för söt eller stark utan bara så där god =)
Anna Nordgren

2012-08-25 @ 10:24:38
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Postat av: Kikan

OCH den är rosa :)

Svar: Självklart! =)
Anna Nordgren

2012-08-25 @ 21:14:14
URL: http://hemmahoskikan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0